Velkommen


tirsdag 2. august 2011

Om å utfordre seg selv. Og om en reisende mann.

Jeg har funnet ut at jeg skal utfordre meg selv litt på TV-underholdningsfronten. Jeg, som ikke liker vold og drap og ekle ting, som liker koselige jentefilmer og -serier best av alt, skal utfordre meg selv og se noe annet enn Kongen av Queens sammen med kjæresten. Vi er nemlig begynt å se Dexter  - serien om en"hyggelig" seriemorder i Miami. Det høres absolutt ikke ut som serien for meg, som ikke får sove på natta hvis det blir hakket skumlere enn Grey's Anatomy. Og så skal jeg følge med på en serie som faktisk handler om en som ikke klarer å la være å drepe. Skeptisk, ja! Men den var faktisk bra, og ikke så veldig skummel! Mannen min foreslo denne serien til oss i lag (når han er ute på sjøen ser jeg Privat Praksis, den liker ikke han så godt :), og han lovet at det ikke skulle være så ekkelt og skummelt at jeg ikke får sove. Og det var den ikke. De har laget den slik at selv lille, redde meg kan se den - nemlig utelatt det aller ekleste. Så er faktisk hovedkarakteren i serien, ja, Dexter, en fyr det er umulig å ikke like. Merkelig nok :)

Men nå blir det Dexter-pause en stund, siden mannen min reiser ut på sjøen i dag. Han er vanligvis ute i fire uker av gangen, men en periode framover nå blir det to uker ute og to uker hjemme. Så han skal altså ikke være ute så lenge denne gangen. Vi har heldigvis fått utnyttet tida han har vært hjemme i sommer godt, noe som blant annet inkluderer båttur med venner, hytteturer og bading. Så går forhåpentligvis de neste to ukene fort!

                                                         Kjernefamilien på tur sist helg :)

Ha en fin dag!

5 kommentarer:

  1. Herlig bilde!
    :)
    OG herlig serie!
    Liker Dexter kjempegodt!
    Spennende,men koselig i en snedig mix,ja.
    Satser på at de neste to ukene går fort nå når dere er vant til at mannen er vekke dobbelt så lenge.

    SvarSlett
  2. Takk :) litt uklart, men man ser familieidyllen, hehe :) Dexter var helt herlig ja. Er glad jeg fant ut jeg skulle prøve den ;) Ha en super dag :)

    SvarSlett
  3. Dexter er veldig bra, vi er på sesong 5 nå! Anbefaler også Game of thrones, den kan dere jo kanskje starte på senere? Høres koselig ut med båttur, venner, bading og hytte <3

    SvarSlett
  4. Jeg ELSKER Dexter, men det går ganske vildt for seg innomellom.. Den er jo skummel, kanskje ikke skrekk-skummel men hvertfall ekkel-skummel! Jeg bruker 2-3 dager på hver sesong, jeg holder ikke ut å vente og må ha svarene/fortsettelsen umiddelbart!! Kan også anbefale Nip/Tuck, er om plastiske kirurger, selve oprasjonene er så ekle at selv jeg må se bort, men ellers er den vanvittig spennende.. Og Big Love, handler om en mormon-familie (det er rette ordet, er det ikke? flerkoneri liksom), den er fin og spennende, ikke krim men drama, laget for HBO (kvalitetsserie mao!). (jeg gjør altså ikke så mye om dagene, og ser MYE på diverse serier, har en millioooon tips)
    Kjempefint bilde av dere, så store jentene har blitt! Klem til deg <3

    SvarSlett
  5. Jo, Dexter er skummel, men ikke på en sånn creepy-kryper-under-huden-og-gjør-sånn-at-du-ikke-får-sove-på-uker-måten ;) den var gjennomført og kul, og sammen med hovedpersonen veier dette opp for det som er ekkelt :)

    Big Love har jeg prøvd å se, men det ble litt for weird for meg ;) har vel noe med at man identifiserer seg litt med det/de man ser på, og jeg hadde aldri klart å leve sånn. Hehe:) Nip/tuck, ja, kanskje man skal prøve den og!

    Takk for det, ja, de vokser og blir store. Stor klem tilbake :)

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!