Velkommen


torsdag 25. august 2011

"Sjømannsalenemamma". Og før og ikke-helt-etter-bilder

Nå er den første dagen der pappaen har reist unnagjort, og alt føles mye bedre. Å stå opp og vite at mannen har dratt på jobb midt på natta og man er alene igjen i mange uker, er ikke så veldig moro. Den morgenen er bare å komme seg igjennom, egentlig. Dagen etter er imidlertid alt mye bedre - man har blitt vant med alenemammatilværelsen igjen, rutinene begynner å bli banket fast igjen, og alt føles rett og slett MYE bedre. Snart kan vi begynne nedtellingen til han kommer hjem - snart, men ikke for snart :)


Tilværelsen som dobbeltarbeidende karrierekvinne fortsetter enn så lenge, og man håper inderlig og intenst at svært mange umiddelbart klare norsklærere på videregående har søkt på stillingen min. Kryss fingrene!


Oppussingen fortsetter, men trappa er altså ikke ferdig enda. Selv om den er satt opp og det går an å bo her igjen, har snekkerne utsatt siste finish til de er helt klare i førsteetasjen, tenker jeg. Så her er noen før- og ikke-helt-ferdig-bilder, så kan dere få se noe av fremdriften i alle fall!

Her er trappa før den ble revet.


Her er den nye trappa!

Trappegangen er, som dere ser, ikke helt ferdig enda.. :)


Gleder meg til å legge ut bilder av siste finish, kjenner jeg!

Permisjonstiden er altså ubunnhørlig over, og det føles på mange måter greit, spesielt greit blir det når jeg slipper å være to steder samtidig. Så setter man ekstra pris på hverdagslykke-ting som denne morgenen, når man har god tid og slipper å stresse i barnehagen og på jobb. Selvsagt våkner begge småsnuppene tidlig da! De vil jo kose mest mulig med mammaen før alle drar hver til sitt :)

Ha en fin torsdag!

Klem fra Marianne.

4 kommentarer:

  1. Så flott det blir! Gleder meg til å se bildene når alt er ferdig!
    Jeg er enig i at hverdagen er tøff, men heldigvis er det flere lyspunkter å se frem til. Håndarbeid, te og tirsdags underholdning til høsten når det er mørkt ute. Eller følelsen av fredag <3 Klem <3

    SvarSlett
  2. Supermamma'n! Ser ut som trappen blir fin! Hehe, jeg gleder meg (eller, håper på..) til jeg blir voksen og får et hus som jeg skal pusse opp og sånn! Sikkert slitsomt mens det står på men gøy å planlegge, og deilig å være ferdig, vel!

    SvarSlett
  3. Ja, synes hverdagen er full av fine ting enten man jobber eller ikke :) litt tøff start etter permisjonen på meg, bare. Men det blir bedre!

    Ja, Pantora, det er moro å pusse opp, spesielt når man ikke gjør noe selv, hehe :) snekkerne er her hele dagen og fikser og ordner, alt vi trenger å gjøre er å male vegger når alt står ferdig. Og ja, det blir deilig å være ferdig! God fredag :)

    SvarSlett
  4. Oi, har dere snudd helt på den? Det ser veldig bra ut :)

    Vi har selv en gammel og forferdelig bratt trapp, men det virker umulig å endre på det uten å bygge på huset... og det blir mange år til vi har råd til det er jeg redd.

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!