Velkommen


tirsdag 16. august 2011

Ny jobb. Ny trapp. Og barnehagestart

Nå er vi hjemme igjen etter en ukes "valfarting" fra besteforeldrehus til besteforeldrehus fordi vi pusser opp hjemme. Snekkerne reiv trappa opp til andre etasje i forrige uke, dermed har vi bodd litt forskjellige steder. To små barn og en hund lar seg jo vanskelig forene når man ikke har trapp! Alle har kost seg hos besteforeldrene, men det var sannelig godt å komme hjem i går, til sitt eget hus, eget bad, eget kjøkken, egne rom! Trappa ser veldig bra ut, og alle gleder seg veldig til de nye rommene står ferdig i førsteetasjen vår. Eldstesnuppa Emilie har sagt at hun skal ha et grønt rom. Først var det visst rødt som var tingen, helt rødt rom skulle det være. Så ble plutselig ønsket et grønt rom, og mammaen har klart å forhandle det ned til en grønn vegg, og har lovet snuppis at hun skal få være med i malebutikken og plukke ut farge selv når den tid kommer.

                                      Rommet hennes blir kanskje å matche med husets grønnfarge?

Ellers har jeg fått meg ny jobb. Etter ett års mammapermisjon skulle jeg egentlig tilbake i jobben min som lærer ved byens videregående skole, men ble oppringt fra høgskolen, der de trengte norsklærer til norskkurset for utenlandske studenter. Dette hørtes så spennende ut at jeg takket ja! Men litt problematisk i forhold til minstesnuppa og barnepass ble det jo siden jeg måtte starte litt før det jeg egentlig skulle på vgs, men det har løst seg til nå. Og på torsdag begynner hun i barnehage, noe som blir veldig spennende. Den nye og fine, røde barnehagesekken ligger klar og venter!

6 kommentarer:

  1. Fint hus dere har :))

    SvarSlett
  2. Gratulerer med ny jobb!
    Håper du kommer til å trives.
    Fint hus!
    Og trapp?

    SvarSlett
  3. Grønt? Rødt? What ever happend to rosa!?
    Så bra ting begynner komme på plass nå! Og gratulerer så mye med ny jobb, høres veldig spennende ut! :D

    SvarSlett
  4. Å så spennende med både ny jobb og barnehagestart da! Ønsker dere lykke til begge to! klemmer

    SvarSlett
  5. Tusen takk dere :) skal legge inn bilder av trappa :) den mangler bare litt siste finish med gelender og sånn :)

    Eldstesnuppa er faktisk ikke så veldig opptatt av rosa :) har hun valget mellom rosa og prinsesser og andre farger og figurer, velger hun som regel det siste. Spesielt Mikke er populær :)

    SvarSlett
  6. Å så spennende, gleder meg til å se bilder også inne! :)) Her er det storebror som er glad i rosa og Tornerose, men også Mikke Mus er populær :)

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!