Velkommen


tirsdag 30. september 2014

Travle tirsdagsmuffins (eller mandagsmuffins)

Det er travle tider å melde om herfra, som sikkert er tilfelle for mange andre flerbarnsfamilier. Både tirsdager og onsdager er turntreningsdager for de to store jentene. Treningene begynner tidlig om ettermiddagen, så det er travelt å rekke hjem og spise noe først, men som regel går det greit.

I går hadde vi imidlertid god tid, og storjentene og jeg fant ut at vi måtte lage litt muffins. Det ble muffins inspirert av flinke Kristine Weber som jeg har linket til og snakket om flere ganger før. (Så ja, de er sunne!) Men jeg gjorde min egen vri på oppskrifta, og muffinsene falt i smak hos store og små!




Muffins med sjokoladekrem

3 egg
6 ss sukrin gold
20 g kokosmel
20 g fibra fullkornsmel
1 ts bakepulver
saften av en mango

Sjokoladekrem:
3 ss philadelphia light
1 ss kakao
1-2 ss sukrinmelis


Pisk egg og sukrin gold til eggedosis. Tilsett mangosaft (appelsinjuice, eplejuice eller annen væske kan også brukes!), og så de tørre ingrediensene litt etter litt. Ha i muffinsformer (det ble 8-9 stykker hos oss) og stek på 180 grader i ca 20 minutter. Rør sammen sjokoladekremen. Barna mine syntes muffinsene var best uten kremen, som sikkert smakte litt "voksent" i deres ganer. Minste tøtta syntes forresten begge deler var supergodt!

Neste gang skal jeg prøve med saften av en appelsin i røra :)

Ha en fortsatt fin tirsdag!




4 kommentarer:

  1. Så fint med oppskrift med "alternative" ingredienser :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, du! Det synes jeg også, spesielt når de smaker så bra! Ha en fin dag!

      Slett
  2. Har lyst å prøve den oppskrifta selv! Elsker bloggen hennes; sunne, gode og ikke minst ENKLE oppskrifter!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Kristine er flink, Pantora!!

      Slett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!