Velkommen


onsdag 25. juni 2014

Proteinsmoothie

Jeg hadde ærlig talt ikke trodd at jeg noen gang skulle lage mat med proteinpulver. Da dette kom i hus første gang (av min mann), var jeg litt skeptisk, og lurte på hvorfor man måtte bruke dette pulveret når man trente. Jeg var skeptisk til proteinshaker og lurte på om dette egentlig var bra. Nå har jeg jo skjønt at proteinpulver ikke er noe annet enn melkepulver, og helt greit å bruke så lenge man bruker det som tilskudd til vanlig kosthold. Proteiner skal jo hovedsakelig komme fra vanlig mat!

I dag lagde jeg meg en proteinsmoothie. Dette brukte jeg:

50-60 g bær (frosne blåbær og jordbær)
1 scoop bringebærproteinpulver
3 ss gresk yoghurt
1 ss kesam lime
2 ss cottage cheese
0,5-1 dl vann - avhengig av hvor tykk du vil ha den :)



Kjør i blender, drikk og nyt :)








Bildene er tatt med min iphone :)

3 kommentarer:

  1. Selvfølgelig vil jeg det! Det skal jeg gjøre!! Takk skal du ha!

    Vennlig hilsen Marianne.

    SvarSlett
  2. Jeg har også begynt med litt proteinpulver, var skeptisk til å begynne med men det er jo helt ok å spise. Jeg trener ikke men som vegetarianer er lurt å ha en ekstra proteinkilde!
    Smoothie er kjempegodt.. Og jeg lager min så tykk at den ikke kan drikkes med sugerør, helst så tykk at jeg omtrent kan snu koppen opp ned uten at det renner ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er jo ikke noe farlig med proteinpulver, jeg synes det er ganske godt! Spesielt i hjemmelaga proteinbarer, da er vaniljepulver en favoritt - nam! Ha en fin dag!

      Slett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!