Velkommen


tirsdag 24. juni 2014

Ny hobby

Jeg har fått en ny hobby!

Som noen av dere som har vært innom her før kanskje vet fra før, så er jeg ganske glad i å bake. Et par oppskrifter har vel vært delt her på bloggen, tror det var muffins og sjokokuler.

Havrepannekaker, som jeg har skrevet om tidligere


Vel, saken er den at denne interessen for baking og matlaging har blitt en liten anelse større den siste tida.

Kanskje er det fordi jeg har vært lenge hjemme i permisjon og hatt god tid.

Eller kanskje det er fordi jeg bare har skjønt at dette er noe jeg virkelig liker.

Jeg liker å stå på kjøkkenet.
Jeg liker å bake.
Jeg liker å teste ut nye smaker.

Noen av dere vet kanskje at jeg er en søtmons også. Glad i det søte. Søt bakst, kaker, sjokolade... vel og bra det, fortrinnsvis i helger. For noen måneder siden oppdaget jeg imidlertid at det går an å bake søte ting som faktisk ikke er så usunt. Det er derimot ganske sunt! Først og fremst var det denne dama som gjorde meg oppmerksom på det. Jeg kjøpte den første kokeboka hun ga ut, mest fordi hun hadde oppskrifter på søte, sunne, proteinrike ting man kunne bake. Uten sukker!

Proteinrik kokoskremfrokost, oppskrift finner du her.


Noen av dere har kanskje skjønt det. Ja, jeg har kastet meg på sukrin-bølgen. Uten å ha sjekket det videre opp, har jeg blitt informert om at sukrin og alle sukrin- og steviavariantene kommer fra naturlige kilder. Jeg velger å stole på det! Og jeg har mange med meg, vet jeg.

Jeg er fortsatt i startgropa her, men har testa ut noen oppskrifter, og alt smaker veldig godt! Har allerede fått hjemmelaga proteinbarer som personlig favoritt, og prøvd dem i mange ulike varianter.

Her er en proteinbar-variant med peanøtter.


Hvem vet, kanskje jeg legger ut noen gode, sunne (og innimellom ikke så sunne - det er fortsatt lov!) etterhvert!

Fortsatt god tirsdagskveld!

Fru Uteng.

4 kommentarer:

  1. Å ha baking som hobby er jo berre tipp topp!
    Når man lager sunne alternativer ka jo man nyte det kvar einaste dag med god samvittighet også :) Ha en super dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Heeelt enig! Ha en fin dag du også! :)

      Slett
  2. Da har vi en hobby til felles! Jeg har (sammen med pappa da, haha, kjekt å ha en erfaren kokk i bakhånd!) laget mange av oppskriftene Kristine har lagt ut. Deilig OG sunn mat, nam nam!

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!