Velkommen


fredag 18. november 2011

Tidlig en morgen.. monsterbuksebilde. Og gjenbruk

Lilleba og jeg er oppe tidlig en morgen. Før seks var vi nede i stua - en iskald sådan - bare to små varmegrader ute, og verken varmepumpe eller varmovn hadde rukket å slå seg på med timeren. Så da ble det straks fyr i peisen, tekopp, barne-tv og frokost på oss morgenfuglene.
Fantorangen

Martine får antageligvis en tann og er urolig om natta og vil tidlig opp om morgenen. Kjenner at jeg er litt trøtt, ja, men så er det jo fredag og straks helg. God følelse!

Lilleba koser seg med frukt til Fantorangen tidlig en morgen
Ellers har jeg jo nylig nevnt at monsterbuksa til storeba var ferdig for en tid siden. Poden er 3 år og 8 mndr og buksa er i str. 98, så det holdt akkurat til i høst. Men snuppa er fornøyd! Tok jo bare nesten to år... :P Slik ble resultatet:



Så har jeg slått et slag for gjenbruk! Den nye jobben fra i høst innebar eget kontor, og ikke minst et nytt kontor som skulle fylles av diverse. En penneholder eller oppbevaring for penner har jeg enda ikke, men jeg fant ut at en fiskebolleboks var helt perfekt størrelse.. Så gårdagens middagsemballasje ble forvandlet til denne:



Enkelt og greit - bare litt gavepapir og en tråd med noen perler rundt. Veldig fin å ha penner i - og veldig miljøvennlig! ;)

Ha en fin fredag og en herlig helg!






8 kommentarer:

  1. Så kul monsterbukse! Vi har sett på Fantorangen her i dag - han er en favoritt:)

    SvarSlett
  2. Takk! Er veldig stolt over å ha fullført det prosjektet - med god hjelp til siste finish fra mormora :D jepp, Fantorangen slår an for de små både tidlig og sent :)

    SvarSlett
  3. Heisann..
    Heldigvis e våre barn litt trøtt om morran, så æ unna deg så absolutt ikke den morgenstunda..
    Men fantorangen, peiskos og tekopp er vel ikke helt å forakte..
    Ser du har brukt 2 år- fint å se at vi er flere som bruker litt tid på å få ferdig ting.. Æ brukt vel 15 år på løperen æ ferdigmontert sist helg..
    Ha ei riktig fin helg..
    Klem Mari Johanne

    SvarSlett
  4. Superkul monsterbukse..
    Ønsker deg en fin helg!!
    Klem:)

    SvarSlett
  5. Fantorangen er poppis her også.
    Fin bukse og ha en flott helg!

    SvarSlett
  6. Takk! Er ganske fornøyd selv:D håper dere har hatt en fin helg!!

    SvarSlett
  7. Kjempekul monsterbukse! Kanskje jeg skal ønske meg det i julegave...
    Men, "poden", er ikke det guttekallenavn da?

    SvarSlett
  8. Hehe, hvis du får en sånn i julegave må du legge ut bilde på bloggen :D

    Nei, poden er et kjønnsnøytralt kallenavn for barn - men det var nok opprinnelig bare for gutter. Jeg bruker det nå om jentene mine i alle fall :)

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!