Velkommen


fredag 30. mars 2012

Om tannlegebesøk.

I går var jeg så heldig å ha en koselig tannlegetime, sånn akkurat når påskeferien står for døra. Neida, det var jo ikke ille, men tannlegetimer kan være ille nok, har jeg erfart, spesielt hvis det kommer litt brått på at en skulle synes det var så ille. Saken er den at jeg i fjor uforvarende hadde bestilt time hos et ungt og uerfarent tannlegeindivid som tilsynelatende syntes jeg var den teiteste pasienten hun hadde hatt med de svakeste kjevene hun noen ganger hadde hørt om ("Hæ? Sliten av å gape i 45 minutter?"). Saken ble ikke bedre av at alt hun skulle gjøre tok minst to evigheter til sammen...


Omtrent slik føltes det ut

 I år fikk jeg imidlertid tips om en hyggelig tannlege som var atskillig proffere og hyggeligere mot sine kunder, svake kjever eller ei, og alt var fryd og gammen, sikkert for at jeg hadde presisert mine noenlunde ubehagelige opplevelser av fjoråret og tanker rundt dette til vedkommende.


                                                                  Tanna er henta her


Men i går skulle jeg tilbake for å gjøre det som gjenstod for å få en frisk og rask tann igjen, og det kom visst litt brått på både psyke og dagsform, som sagt, spesielt siden injeksjoner med bedøvelse før boring åpenbart kan gi en form for hjertebank, som også kom litt plums (heter det plums? Eller kanskje boms? Nå ble jeg usikker) på, samt noe som føltes som en, eller kanskje tre evigheter med boring uten at bedøvelsen funka (ja, man kjenner boringa godt nede i nervene, ja, så vet man det (igjen)), nitidig, endeløst arbeid med å legge fyllingen og intense samtaler mellom tannlege og tannpleier om ferier på sykkelsetet og hesteryggen tidligere år.

Er det rart man blir utslitt? Godt det snart er påskeferie!




God påske, alle sammen!!

Tannlegebildet er hentet her

6 kommentarer:

  1. For en teit tannlege du var hos i fjor, kjære vene!
    Jeg er ikke så fan av tannleger, men samtidig så fryktelig glad for at de finnes, og faktisk kan ordne opp når noe er galt med tennene..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja, hun var rimelig teit! Har det på samme måte som deg med tannleger! Nødvendig onde, får man vel si ;)) ha en fin lørdag :)

      Slett
  2. Høyrest ut som om det vert godt med påskeferie for deg! Tusen takk for kosleg kommentar på innlegget mitt om den smilande benken! Kjekt at mine små skriblerier vert sett pris på!

    God påske!

    SvarSlett
  3. Tannlegen er ikke noen favoritt her heller..

    Fin helg!

    SvarSlett
  4. Har heldigvis godt forhold til tannlegen (henger kanskje sammen med at jeg stort sett bare tar to bilder, har en kjapp undersøkelse og ønsker tannlegen god helg?). Godt å høre at tannlegebesøket er unnagjort for denne gang!

    God påske!

    SvarSlett
  5. Takk, alle sammen, og takk det samme - god påske!! :)))

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!