Velkommen


lørdag 3. mars 2012

Din mor er en godtegris

"Emilie, vet du at din mor er en godtegris?" spør moren sitt barn i det de tar ut en pose smågodt fra kjøleskapet og "påskgodis" fra Åhlens fra skapet en helt vanlig lørdags formiddag. "Ja", svarer barnet, og faren til barnet nevner i denne forbindelse at hun sist helg, da moren var borte, påsto til sin far at "æ spis nu ikke like mye godta som ho mamma".

Ja vel. Sa jeg forresten "påskgodis"? Ja, ja, jeg hadde vel ingen forhåpninger om at den nevnte påskgodisen fra Åhlens og Osloturen sist helg skulle vare helt til april, liksom. Den varte i alle fall til lørdagen etter. Og eldstesnuppa synes selvfølgelig at det er digg at moren ofte finner fram søte ting fra skapet eller finner en god grunn til å bake sjokolademuffins en tirsdags ettermiddag. Det skjer ganske ofte, faktisk.

Her er bildet tatt fra.


Gleden over det søte liv i vårt hjem er rimelig stor og fylt med lidenskap. Det kunne selvfølgelig ha resultert i en del flotte kaker og bakverk som med sitt utseende tar pusten fra de fleste, men her er altså smaken viktigst og utseendet sekundært. Men at sansen for det søte ofte resulterer i bakverk, har jeg jo allerede nevnt.

Heldigvis har vi funnet ut at faren er en renbarka potetgullgris. Det hjelper litt.

Ha en fin lørdag, kanskje du skal spise lørdagsgodis?

7 kommentarer:

  1. Ja gjett om:) har nettopp vært på europris og kjøpt smågodt for 60,-...så jeg skal kose meg!!!(selvfølgelig ikke helt alene da) Her er vi også noen godtegriser uten like:)

    SvarSlett
  2. Aldri en lørdag uten.
    Og aldri en uke uten at det blir søt bakst midt på en vanlig hverdag.
    Bakeglad mamma gjør bakeglade barn, og allerede har jeg en sønn som søker seg på kokk og konditor til sommeren.
    Hurra!
    :)

    SvarSlett
  3. Herlig! Søt bakst og godis er konge :)))

    SvarSlett
  4. tusen takk for fin kommentar om bilde mitt...Det varmet..
    og du..jeg er en godtegris de luxe!!
    Ønsker deg en fin uke..
    Klem:)

    SvarSlett
  5. Godterier må til på lørdagskvelden:)

    SvarSlett
  6. Herlig å høre om flere godtegriser!

    SvarSlett
  7. Godteri er lykke! <3

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!