Velkommen


mandag 27. februar 2012

Husmorweekend

I helga var jeg så heldig å få dra en tur til Oslo og besøke en god venninne av meg, helt alene! Mannen min er jo hjemme, så denne helga kunne jeg altså dra på tur. Det er virkelig noe jeg aldri har gjort før - jeg mener HELT alene, uten mannen min en gang. Og det merket jeg sannelig - fredagsmorran da jeg skulle dra avgårde var jeg helt nervøs og skjelven. Jeg vet ikke helt hvorfor - når jeg reiser sammen med barna - og det har jeg gjort flere ganger alene - er jeg helt kokrolig, men nå mistet jeg altså nesten helt kontroll over nervene en stund. Det varte bare en stund, så gikk det over. Det er ikke godt å si hva det skyldes heller, men det har nok noe med at jeg plutselig bare hadde meg selv å tenke på, ikke ansvar for noen barn (ansvar for mannen har jeg sjelden når vi reiser, det er oftest han som er "reiseleder"), og det er rimelig uvant!

Slapp unna modern wife-greiene i helga


Men en helt superduper helg var det, venninna mi og jeg var på shopping og kafe og ute og spiste og feiret bursdagen hennes sammen med hyggelige venninner av henne og dro ut på byen. Altså voksenting jeg sjelden får gjort med full tilstedeværelse for tiden. Det var skikkelig luksus! Og det gikk fint å være uten barna, det var jo bare to netter jeg var borte fra dem. Men så utrolig godt det var å se dem igjen da jeg var vel hjemme igjen! Og da vanket det maaange bygaver, så snuppene er riktig så fornøyde. Mor fikk også mange "bygaver"  - ska si kortet går varmt når man har skikkelig goood tid og en venninne som er like glad i (om ikke gladere) å shoppe som undertegnede. Vel, vel, får trøste meg med at det ikke er ofte man tar seg slike shoppinghelger.

Gikk en tur forbi slottet, men så ikke mye til kongen, slik eldstesnuppa hadde håpet!
Ha en fin uke!

Klem fra Fru Uteng (ny eier av både skjørt og støvletter og diverse andre greier ;)

2 kommentarer:

  1. Åh, deilig med en (velfortjent) liten husmorferie! :) Blir fort mye shopping når man først "har sjansen", ja.. Men du kjøpte vel ikke noe som du strengt tatt egentlig ikke trenger?

    SvarSlett
  2. Ja, veldig deilig! Hmm, neida, det gjorde jeg jo selvfølgelig ikke! :)))

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!