Velkommen


fredag 2. september 2011

Helg!

Kjære, snille fredagen min. TAKK for at du endelig kom meg til unnsetning, og er her med all din sødme og fabelaktighet. Takk for at du var lyset i tunnellen helt fra mandags morgen, da enda ei uke som dobbeltarbeidende "alenemamma" var i gang. Takk for at du oppmuntret meg på en kaotisk tirsdag, da en stresset og forvirret norsklærer (ja, det var meg) så feil på timeplanen og kom to timer for tidlig inn i klasserommet og ikke kunne finne noen elever. Takk for at du bisto meg på onsdag, når jeg måtte hive i meg dagens lunsj-brødskiver fra Emilies Hello Kitty-matboks på vei fra den ene skolen til den andre i bilen.


(Bildet er hentet her)


Og en spesiell takk til deg, min kjære fredag, for at du var i nærheten da jeg igjen så feil på timeplanen torsdags morgen, og igjen ikke kunne finne noen elever og igjen, ja, igjen, kom to timer for tidlig inn i klasserommet. Tusen hjertelig takk!

For nå er du her. Nå er du kommet. Helga har begynt. Mor kan slappe litt av. Tenke på noe annet. Kose seg med kidsa. Ta et glass rødvin og litt firkløver. Og muligens, bare muligens, øyne et aldri så lite håp om at bedre tider er rundt neste hjørne. Bare kanskje. Bare et ørlite håp. Men det er jo lov, ikke sant? Å håpe.

God helg til alle!

6 kommentarer:

  1. Heller 2 timer for tidlig enn 2 timer for sent..?
    :)

    God fredag!!!

    SvarSlett
  2. Sant nok ;) god helg :)

    SvarSlett
  3. Haha, ååh, godt gjort (og typisk) å se så feil på timeplanen to ganger på ei uka.. Håper dere frøkenene får ei fabelaktig helg, og at den gamle jobben din finner noen til å ta over for deg, soon!

    SvarSlett
  4. Hehe, ja, godt gjort er riktige ord :) tusen takk Pantora, håper din helg også blir fin!

    SvarSlett
  5. Hva skulle vi gjort uten fredagen?! Håpe helga har vært god, og at den kommende uka blir mye bedre. Klem <3

    SvarSlett
  6. Hihi, nå fikk jeg meg en god latter - herlig innlegg! Bedre lykke neste uke, får jeg kanskje si ;)

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!