Velkommen


torsdag 19. mai 2011

Siste rest av mammapermisjon


Nå om dagene går jeg rundt og nyter siste rest av mammapermisjonen med minstetøtta. Eller, det vil si, permisjonen er faktisk ferdig og jeg har nå ferie. Siden jeg er lærer, vil det si at jeg ikke skal begynne å jobbe før til høsten. Digg! Og hipp hurra for Norges enestående ordning med fødselspermisjon. (Håper bare at den ordningen vi har nå fortsetter, og at IKKE en tredeling av permisjonen blir aktuelt, som en del av landets politikere foreslår, mer om det en annen gang!).
Jeg ELSKER å være i mammapermisjon. Det er bare helt herlig å tilbringe dagene med den lille babyjenta vår. Jeg har ikke kjeda meg et sekund. Snarere tvert i mot har det i enkelte perioder vært riktig så travelt! Martine og jeg har vært med på babytreff, babysang, og tirsdagskafe, for å nevne noe. Og så stemmer det på en prikk at det er mer hektisk med nummer to, spesielt siden mannen min jobber på sjøen og er hjemme i fire uker og ute i fire uker. De fire ukene han er ute må jo jeg passe på at hverdagen går rundt - alene. Det er ikke så rent lite travelt til tider. Eldstejenta på tre år går i barnehagen. Hun elsker barnehagen, og så har hun bestevenninnen sin der. Heldigvis er det sånn! Men hun har vært en del hjemme dette året jeg har vært i permisjon likevel. Man må jo benytte anledningen :)
Til høsten blir det andre boller. Jeg skal jobbe 80%, og det er jeg glad for, men det blir nok hektisk likevel. Spennende blir det nå. Jeg merker at jeg sånn smått har begynt å forberede meg mentalt, jeg kom på en gruppearbeidsoppgave vi kan ha i norsk, hehe :) skal nok bli godt for ho mor å komme seg litt ut igjen! Selv om lille gullet blir stor og barnehagejente alt for fort.

1 kommentar:

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!