Velkommen


mandag 30. mai 2011

Gråvær

I dag er det skikkelig grått ute, så lillesnuppa og jeg skal ha hjemmedag. Vi baker brød og kake :) i ettermiddag får vi besøk av et vennepar som har en baby som er like gammel som Martine. De ser vi sjelden, så da fant jeg ut at det måtte bakes! Og så er det bare ei uke igjen til vi drar på ferie til Gran Canaria, så nå er det vel på tide å begynne å finne frem litt sommerklær og pakke i koffertene.. så herlig det skal bli med ferie!
Her er kaka jeg baker i dag. Det er en browniesbunn, og egentlig ei dessertkake det skal være glasur bestående av hvit sjokolade og kremfløte på. Men i dag er jeg litt inspirert av ei venninne fra babygruppa mi, som nylig serverte brownies med vaniljekrem og frukt på, så det tenkte jeg skulle være "toppingen" på kaka i ettermiddag!


Oppskrifta kommer her:

"Browniesbunn"

3 dl sukker
2 egg
100 g smeltet smør
1/2 dl kakao
1 ts vaniljesukker
1,5 dl hvetemel
en klype salt

Visp sammen sukker og egg. Tilsett smør, kakao, mel og salt. Visp alt til en smidig røre. Pensle en rund form, strø med strøbrød. Stek ved 200 grader i 20-25 minutter.




 
Nybakte brød er konge! (Og 1-2-3-pakker likeså :) Nå skal Martine og jeg spise lunsj. Ha en fin dag :)

2 kommentarer:

  1. Mmmm sjokoladekake :)

    SvarSlett
  2. Den ble bra ja :) med vaniljekrem og jordbær :) nam :) håper du har hatt en fin dag!

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!