Velkommen


onsdag 6. august 2014

Isdilla





Med den varmen som har vært i sommer, har det gått mye is. Både vi og barna har trengt avkjøling, og is er jo så godt! 

Da er det litt godt å kunne fortsette å "hverdagskose" seg litt med is nå som hverdagen har inntatt oss. Da blir det den sunne bananisen som kan lages i så uendelige mange varianter! Etter det jeg kan se på Instagram og forskjellige blogger jeg følger med på, er jeg ikke den eneste som har fått dilla på denne :)

I dag ble oppskriften slik:

2 bananer fryst i biter
3-4 jordbær i biter (gjerne fryste)
ca 100 gram kesam lime
1 toppet ts sukrinmelis
2-3 dråper stevia berries (kan sløyfes)

La bananbitene "hvile" seg litt på benken etter du har tatt de ut av fryseren, da blir de lettere å jobbe med. Sleng alle ingrediensene i en blender eller bruk stavmikser til du får en softisaktig konsistens. Smak til med hvor mye søtning du liker. Så: Nyt! Jeg synes i alle fall denne ble god! 

Håper du har hatt en fin uke så langt. Her i huset er vi godt i gang med SFO, barnehage og jobb. Det er godt å være i gang igjen, synes jeg.

Ha en fin onsdagskveld!

Fru Uteng.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!