Velkommen


lørdag 5. juli 2014

Hvit pizza og Lofottur

Denne uka har jentene og jeg vært en tur i Lofoten. Vi har besøkt pappaen som er på jobb der for øyeblikket. Bildet nedenfor er fra en kafé i Svolvær der vi koset oss!



Ellers har vi prøvd hvit pizza her hjemme. Jeg prøvde meg litt frem og syntes resultatet ble bra, men det syntes ikke jentene! De er mest glad i vanlig pizzasaus, kunne de fortelle. Vanligvis spiser jentene mine det meste, men jeg mistenker at de er som unger flest når det gjelder å prøve noe nytt. Selv om alle ingrediensene er noe de har både smakt og likt før, nytter det ikke hvis det ikke ser ut som og smaker det de har smakt før!


                                                                                                                                               

Slik gjorde jeg:

Pizzabunn

2 dl fibra fullkornshvetemel
1 dl finmalt spelt
1 dl sesammel
1/2 pakke tørrgjær
ca 3 dl lunket vann med 1/2 ss olivenolje (prøv deg frem med væsken!)

La heve under håndkle i ca en halv time.

Fyll

1 boks creme fraiche lett
1-2 hvitløksfedd, knust
2 never fersk basilikum
salt og pepper

Blandes sammen og smøres utover den ferdigheva pizzabunnen.

Topping 

1/2 rødløk
3-4 cherrytomater
spekeskinke
fersk mozarella i skiver


Stek i ovnen på 225 grader i 25-30 minutter. Enjoy :)



1 kommentar:

  1. Nå måtte jeg faktisk google hvit pizza for å finne ut hva det var! Så da lærte jeg noe nytt :)

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!