Velkommen


onsdag 30. januar 2013

Det røyner på

Jeg registrerer med en viss undring at jeg er kommet så langt som til uke 36 i graviditeten. Hvordan kan det ha seg at det snart bare er fire uker til selveste termindatoen? Det føles litt uvirkelig, selv om jeg jo har vært i gjennom dette to ganger før. Nå begynner virkelig tankene om fødsel å trenge seg på. Hvordan blir det denne gangen? Når setter det hele i gang? Det blir spennende uker fremover.

De to kommende storesøstrene forholder seg nøkternt til det at familien snart har en ny baby i hus. Storesnuppa er mest opptatt av sin egen kommende femårsdag i mars, men er nok den av søstrene som skjønner mest av den forestående begivenheten. Hun snakker litt om babyen og vil kjenne på magen når den spreller der inne. Spør jeg den kommende "mellomsøstra" om hun vil kjenne på magen, kommer det et kontant "nei" fra den kanten. Sånt noe vil hun ikke ha noe av. Greit nok at den nye lillesøstra hennes kommer ut i mars, men ellers får det være måte på begeistring!

De to kommende storesøstrene, toppfornøyde med all sneen i hagen :)
Ellers er graviditetsformen varierende. Det begynner å røyne på nå som det nærmer seg, og den store magen gjør det meste av aktiviteter slitsomme. Lykkelig og glad priser jeg meg derfor over at husets mann og pappa skal være hjemme til i april (mest sannsynlig, om ikke noe uventet dukker opp). Hurra! Det er alle vi jentene veldig fornøyde med.

Ha en flott onsdag!!

Fru Uteng.

5 kommentarer:

  1. Uke 36!! Ja, da er det ikke lenge igjen -hvis du ikke er sånn meg - går 13 og 16 dager over..
    Føler med deg med 2 småjenter i huset fra før - godt å hør at mannen blir hjemme ei god stund da:-)
    Håpe du får mulighet til å samle krefter mot det stor som skal skje..
    Stor klem fra Mari Johanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper jeg ikke er sånn som deg! Satser på at det blir som sist, Martine kom dagen før :) er i alle fall lov å håpe! Ha ei fin helg :)

      Slett
  2. Så spennende Marianne! Jeg har satt av tid til deg i helga, håper vi finner et tidspunkt det passer for begge. God helg til deg og dine fine <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig spennende :) ja, nå må jeg ta meg litt sammen. Satser på en phonecall i helga ja :) ha ei super helg så lenge :)

      Slett
  3. åj åj åj, så spennende! savner litt å gå gravid.. og barseltiden! :) masse lykke til!

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!