Velkommen


onsdag 14. desember 2011

Bakekveld

I går hadde jeg og ei god venninne koselig bakekveld hos meg.  I år var tredje gangen vi møttes på denne måten før jul for å bake - og i går slo vi dermed fast at denne tradisjonen er kommet for å bli!

Vi pleier å ha to deiger hver, og så deler vi likt på slutten. Dermed er fire slag i boks - bokstavelig talt - når kvelden er over. Genialt! Koselig er det også, og et ørlite glass vin er obligatorisk i denne sammenhengen... :)






I går ble det altså sjakkruter, brune pinner (samt brune dyr av ulike slag - vi slår et slag for det ikke-stømlinjeformede ;), kjeks med hvit og mørk sjokolade og småkaker med peanøttsmør og sitron i. Nam nam!

7 kommentarer:

  1. Så koselig med bakekveld! Nam, det så godt ut! Jeg har fått 6 slag av svigermor, og med pepperkakene vi har laget blir det 7 slag i år og :)

    Takk for koselig kommentar hos meg, formen er værre i dag, men vi håper vi blir friske til jul :) !

    Ha en fortsatt fin juleuke :)

    Klem Kine M

    SvarSlett
  2. Ja, veldig koselig!

    Så bra at svigermor fikser seks slag da! Pepperkaker med barna er jo det koseligste å bake :)

    Håper også dere blir friske til jul!

    Takk det samme :)

    SvarSlett
  3. Det så jo godt ut! Herrlig med noko i glaset i tillegg :-) Håper vi sees snart!!
    Klem

    SvarSlett
  4. Effektive damer må jeg si..
    Lur ide at en tar med seg litt deig hver for seg..og så dele på slutten.
    Ønsker deg en flott torsdag
    Klem Mari Johanne

    SvarSlett
  5. Nabokjerringa oppi veien15.12.11

    Utrolig flotte kaker, du! :-)

    SvarSlett
  6. Takk takk! Ja, svært effektivt er det :D

    Ha en flott torsdag dere og!

    SvarSlett
  7. Så kreativt de første der var, morsomt!

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!