Velkommen


torsdag 13. oktober 2011

Til mine barn

Du er mitt lille menneske.

Jeg ser på et lite menneske.
Et fint, lite fjes.
En myk,
liten mage.

Det er mitt lille menneske.

Men du er også
bare deg selv.
Du er i deg selv,
uavhengig
av meg.

Men enda
er jeg med på
å forme deg.

Noen har sagt
at barna er bare
til låns -

det er jeg
ikke helt
enig i.

Du er jo mitt lille menneske.
En gang blir du stor.
En gang blir den lille
hånda di
en voksens,

og da er du ikke lenger det lille
barnet mitt.

Men du vil alltid være mitt
lille menneske

som jeg er så uendelig,
fantastisk 
glad i.


Et øyeblikk med hverdagsglede - ved hjelp av to godt brukte bursdagskroner :)






6 kommentarer:

  1. så fine små mennesker! Vi vil bestandig være mammaene deres, og de vil alltid være det mest dyrebare vi har i hele verden! :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk, kjære Pantora <3

    SvarSlett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!