Velkommen


tirsdag 20. oktober 2015

Hverdagsgodis

Noen ganger er søtsuget vanskelig å stagge med annet enn søtsaker! Heldigvis er det mulig å gjøre søtsakene litt sunnere når de skal nytes til hverdags. Oppskriften nedenfor er i alle fall noe jeg koser meg veldig med i ny og ne om kveldene, og det smaker virkelig godt!

Om du ikke er så glad i dadler, har ikke dette noe å si, du kjenner ikke smaken av dadlene.




Ganske sunn hverdagsgodis

1 neve mandler
1 neve peanøtter
4-5 store, saftige dadler uten stein
1 ss kakao
1 ss sukrin gold
1 ss cocosa extra virgin oil


Slik gjør du: Kjør mandler og peanøtter i food processor, kjøkkenmaskin eller blender. Tilsett dadler og de øvrige ingrediensene. Form til små kuler og sett dem i fryseren i en time eller to. Nyt!

2 kommentarer:

  1. Anonym20.10.15

    Oi, dette både ser og høres veldig godt ut! Veldig kjekt med slike lettlagde godbiter - takk for oppskrift! Jeg har ingen kjøkkenmaskin for øyeblikket, men denne skal jeg huske når jeg får et litt mer velutstyrt kjøkken, hihi. Ha ei fortsatt fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig med kommentar :)

      Kjempelett og god oppskrift. Du trenger ikke kjøkkenmaskin, egentlig.

      -M.

      Slett

Jeg blir så glad hvis du legger igjen en kommentar!